IOS 7 dwi-boot pada iPod Touch Generasi 4 - Melihat prestasi yang tidak disokong ini dan sejauh mana ia berfungsi

IOS 7 dwi-boot pada iPod Touch Generasi 4 – Melihat prestasi yang tidak disokong ini dan sejauh mana ia berfungsi

Dari hari-hari pertama penggodaman peranti, orang berlari pada peranti mereka kerana mereka boleh dan bukan untuk apa-apa tujuan yang berguna. Kembali pada hari ketika PSP adalah kemarahan, ramai orang, termasuk saya, menjalankan Windows 95/98 / ME di atasnya untuk bersenang-senang. Baru-baru ini, saya memutuskan untuk melakukan perkara lain hanya untuk keseronokan dan yang menjalankan iOS 7 pada iPod Touch 4!

Sesetengah latar belakang dan mengapa iOS 7 tidak menyokong iPod Touch 4

Secara rasmi, iOS 7 tidak dapat berjalan di iPod Touch 4 mungkin disebabkan kekurangan RAM!

Kembali pada tahun 2010, Apple mengeluarkan 3 peranti dengan Apple A4 SoC iaitu iPad 1, iPod Touch 4 dan iPhone 4. Cukup ingin tahu, mereka hanya memberikan 512MB RAM ke iPhone 4 dan meninggalkan iPod Touch 4 / iPad 1 dengan hanya 256MB RAM, yang kemudiannya menyebabkan masalah prestasi untuk peranti ini. IPad 1 dibunuh dengan iOS 6 dan iPod Touch 4 telah dibunuh dengan iOS 7 tetapi iPhone 4 kekal sehingga iOS 7.1.2 walaupun ia tidak berjalan dengan baik.

Beberapa tahun yang lalu, versi dual-boot iOS pada peranti Apple 32-bit yang lebih lama menjadi sesuatu yang mudah dicapai dan sudah tentu, sesetengah orang memutuskan untuk mencuba versi iOS yang tidak disokong pada peranti mereka hanya untuk bersuka-ria! Baru-baru ini, pengguna Twitter yang dipanggil Raffaele menulis tweet iPod Touch 4 yang menjalankan iOS 7 dan itu menarik minat saya. Jelas sekali, sebab mengapa iPod Touch 4 boleh menjalankan iOS 7 untuk iPhone 4 adalah kerana perkakasan mereka agak serupa tetapi ia tidak sama seperti yang mungkin difikirkan …

Apa yang bekerja dan apa yang tidak

Bluetooth dan WiFi tidak berfungsi tetapi hey, anda boleh mendapatkan Pusat Kawalan pada iPod Touch 4 anda!

Selepas mengikuti panduan yang melelahkan dan meminta bantuan, saya dapat melakukan dual-boot iOS 7.1.2 bersama iOS 6.1.6 pada iPod Touch saya dan inilah yang saya dapati:

  • Sesetengah perkara sebenarnya berfungsi dan ini termasuk percepatan GPU, semua butang perkakasan dan skrin sentuh.
  • Sebaliknya, beberapa perkara tidak berfungsi dan ini termasuk bunyi, sensor cahaya ambien, kamera belakang menghadap (tidak pasti tentang depan menghadap satu), putaran, WiFi, Bluetooth dan mungkin beberapa perkara lain.
  • Walaupun perkara yang cukup untuk membaikinya, saya menghadapi satu isu utama dan itulah panik kernel setiap 2-3 minit. Selepas beberapa penyelidikan, ternyata ia adalah kerana iPod Touch saya model 8GB kerana orang yang memiliki 16GB atau 64GB nampaknya tidak mengalami kemalangan yang sama. Kesalahan ialah 'WDT Timeout' sekiranya anda ingin tahu.
  • Seperti yang dijangkakan, prestasi tidak hebat tetapi pada iOS 7.1.2, ia tidak terlalu buruk dan boleh digunakan jika anda menggunakannya untuk tugas tunggal! iOS 7.0 tidak boleh digunakan sepenuhnya.

Seperti yang menjalankan iOS 7 pada iPod Touch 4, yang saya beli kembali pada tahun 2010, adalah sesuatu yang saya mahu lakukan untuk seketika, saya tidak berputus asa dengan mudah dan mencuba perkara berikut:

  • Saya cuba menggunakan fail dari iPhone 3,2 (iPhone 4 8GB) tetapi malangnya, itu tidak berfungsi kerana kernel hanya panik sebelum ia sampai ke UI.
  • Menggunakan kernel dan devicetree dari iOS 6.1.6 tetapi itu tidak berfungsi sama ada
  • Memasang firmware WiFi dari iOS 6.1.6 pada partition iOS 7.1.2 tetapi WiFi masih tidak berfungsi walaupun saya menukar nama fail untuk dipadankan dengan yang terdapat di iOS 7.1.2!

Selepas membuang-buang waktu beberapa jam tanpa keputusan, saya memutuskan untuk berputus asa tetapi nasib baik, saya mengambil beberapa gambar untuk mengingati pengembaraan itu!

Sekarang, iPod Touch saya yang lemah kembali normal! 🙂

Kesimpulannya

Jika anda ingin mencuba ini sendiri, ikut panduan yang dipautkan di bawah dan sediakan diri anda untuk sakit kepala atau dua orang. IBEC / iBSS (sebahagian penting dari bootchain) menampal tahap agak sukar jadi saya menyarankan anda meminta seseorang untuk fail yang ditambal, seperti yang saya lakukan (terima kasih Raffaele), jika anda tidak dapat memikirkannya. Bagi mereka yang tidak mahu dwi-boot sistem mereka, mereka boleh membuat IPSW tersuai yang perlu digerakkan melalui mod DFU!



Tambahan pula, pastikan untuk mengikuti arahan iOS 7 + khusus dan nasib baik! Oh, dan ingat untuk memadamkan /Applications/Setup.app dari partition iOS 7 anda atau sebaliknya anda tidak akan dapat digunakan sebagai pengaktifan tidak berfungsi!

Panduan dwi-pembaca: //nyansatan.github.io/dualboot/

Nota khusus iOS 7+ (jika anda tidak mengikuti ini, peranti anda tidak akan boot!): //nyansatan.github.io/dualboot/ios7plusdualboot.html

Video yang menunjukkannya dalam tindakan (oleh 91Tech dan Wololo tidak bergabung dengan mereka dalam apa cara sekalipun): //www.youtube.com/watch?v=78Modl0v0mw

Mudah guna dual-booting untuk peranti A5 / A6 dan iPhone 4: //coolbooter.com/

Jangan lakukan ini jika anda tidak mempunyai masa untuk membazir 😉 Saya tahu bahawa iDevices bukan tumpuan utama Wololo tetapi saya fikir ini adalah sesuatu yang orang yang hack konsol masih dapat menarik!

Malah fungsi penukar aplikasi!

Ya, menukar kerja kertas dinding! Maaf untuk gambar yang berkualiti rendah

Tonton video itu: Cara Pasang iPhone Dalam Tutorial Mod DFU. Langkah demi langkah. Peranti iOS iPad Mini iPod iTouch

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: